הספירות לפי הקבלה.

מרכז האור והמיסטיקה סישראל
יועצים מומחים מתקשרים מיסטיקנים בישראל,
 מתקשרים עכשיו שיחה אישית ודיסקרטית

מאמר מאת שלמה טל, יועץ ומדריך רוחני

הגדרת מושג הספירות בקבלה.

 לפי הקבלה צריך להבחין בין מה שהבורא "יכול" לעשות לבין מה שהבורא עשה בפועל. 

ההבחנה הראשונה  "הרצון האלוקי הבלתי מוגבל", האין סופי, לפי הקבלה והמקובלים לבחינה זו קוראים "אין סוף"

ההבחנה השנייה היא לפי הקבלה  "הרצון המוגבל" הקבלה אומרת שבזמן הבריאה הגביל הבורא את רצונו וברא רק את מה שרצה ולא את מה שיכל.

המקובלים אומרים שהבורא הגביל את רצונו רק לצורך תכלית הבריאה.

"הרצון המוגבל" לפי הקבלה נקרא "ספירות"- כוחות, תכונות, עצמאות הבורא, טרם הבריאה וטרם התהוות העולמות שלפי הקבלה נקרא העולם הנסתר. אשר התגלו עם בריאת העולם.

גם בנו בני האדם קיימים שני סוגי רצון, רצון נסתר ורצון גלוי. הרצון הנסתר הופך לגילוי וגלוי כאשר אנו מוציאים אותו מן הכוח אל הפועל.



גילוי הרצון האלוקי המוגבל באמצעות "הספירות" לפי הקבלה, הן עשר מידות אלוקיות, כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, ומלכות.

קבלה מנסה להסביר מהו הגילוי לדוגמה, כאשר רוצה הבורא לגלות את חסדו הוא פועל לפי מידת החסד, כשהוא רוצה לגלות את גבורתו הוא פועל לפי מידת הגבורה. לפי הקבלה כל פעולה הקשורה למידת החסד היא פעולה שיש לה שורש רוחני פרטי בעולמות עליונים, כך גם לגבי שאר הספירות,

לפי הקבלה השורשים הרוחניים הם הארות, כלומר התפשטות הרצון האלוקי מהאין סוף. הספירות הן הכלים דרכן מתפשט "אור" האין סוף להארה רוחנית, כלומר  שהארה היא כלי לגילוי הרצון האלוקי.
לפי הקבלה או הקבלה אומרת, השרש היוצא מכלל 10 הספירות הוא הכוח הרוחני המהווה ומחייה את הספירות ומוסיפה הקבלה שהספירות הם בעצם הכלים לגילוי הרצון האלוקי. גלוי הבא לידי ביטוי ברצונו של הבורא להחיות את כל המציאות שלנו על כל פרטיה.

לפי הקבלה עשר הספירות שייכות לעולם האצילות משום שבזמן הבריאה האציל הבורא חלק קטן ומוגבל מתכונותיו לבני האדם.

דומה הדבר, לבעל חברה גדולה שמאציל סמכויות ותפקידים למנכ"ל החברה שלו. סמכויות המנכ"ל נתנו לו משום שבעל החברה רצה לתת ולהאציל סמכויות למנכ"ל שלו, על מנת שהמנכ"ל ישתמש בסמכויות אלו בכדי לפעול לפי רצונו של בעל החברה בחברה.

הרמח"ל בספר הכללים כותב " ארבע עולמות הם ונקראים, אצילות, בריאה, יצירה, ועשייה, והם עולם האלוקות(אצילות)
עולם הכיסא (בריאה), עולם המלאכים (יצירה) והעולם התחתון ( עשיה)".  כלומר שעולם האצילות הוא השרש לכל המציאות שאנו חיים בה.

לפי הקבלה כשאנו מדברים על "מחשבת הבריאה" אנחנו מדברים על עולם האצילות כלומר אנחנו מתכוונים ל - 10 הספירות.

אם כן לפי הקבלה, הספירות הן גילוי מהות המציאות כולה. חכמי הקבלה רואים ומתארים את המציאות בערכים מיספריים ראשוניים 1-10 הנקראים ספירות,

קבלה לא מתעסקת במציאות החומרית, אלא במהות הדברים ובשרש הרוחני של הדברים. כל מהות היא ספירה בקבלה ומאחורי אותנ מהות נמצא השורש הרוחני שלה.  והסך הכול של כל השורשים הם 10 הספירות.

לפי הקבלה אין שום מציאות שאין לה שורש  במחשבת הבריאה. מחשבת הבריאה נחשבת ומשולה לתכנית אדריכל, ומה שהאדריכל שרטט הכין הגה וחשב לפני הבנייה הוא אשר יהיה בזמן הבנייה ובסיום הבנייה. וזה השרש הרוחני  של הבניין, מחשבת האדריכל והרצון שלו. מכאן שהעולם התחתון נברא במחשבה תחילה . סוף מעשה מחשבה תחילה. אין לך דבר במציאות שתחילתו  לא במחשבה.

לפי הקבלה המחשבה מתחילה ברצון האלוקי האין סופי, מכאן ניתן ללמוד  שבעצם המחשבה מתחילה (שורש רוחני) ברצון האין סופי שלנו כבני אדם ומסתיימת בפועל בתוצאה המוגבלת שקבלנו או שהוצאנו מן הכוח אל הפועל (חומרי).
הקבלה אומרת שכל הממדים החומריים מקבלים למעשה את חיותם וקיומם  לא רק מהספירות אלא גם מהממד הרוחני שהוא למעשה השרש הכוח.

סדר החשיבה והדרך שבה כל אדם קובע לעצמו סדרי עדיפויות הם למעשה המצבים הנפשיים של האדם והדרך שלו לתת חוקיות בכל תהליך קבלת ההחלטות שלו.

לסיכום ניתן ללמוד שה-קבלה אומרת שאין שום מציאות- רגשית, גשמית  או רוחנית, מוחשית או אינטלקטואלית שאין לה שרש במחשבה ושהכול מתחיל,  בסדר שאנחנו עושים, בחוקים שאנחנו קובעים, בדרך שבה אנחנו מבצעים את הדברים, עד לגמר התהוות הדברים.

במחשבות שלנו נקבעים כל הדברים ושם נמצא את השרש להתהוות המציאות שלנו כולה.

במבנה הספירות ובסדר ההשתלשלות שלהם נמצא הבסיס(הסוד) לכל מערכת החוקים וההסדרים לפיהם אנו פועלים הן ב"מודע" והן ב"תת מודע"
הספירות הן מהות המציאות כולה, והן המציאות המוחלטת והאמתית. וכל מה שאנו רואים חווים עושים זה מימוש מחשבת הבריאה  להוציא מן הכוח אל הפועל.

או במילים הכי פשוטות אנחנו יוצרים וקובעים את המציאות שלנו ומוציאים אותה מן (המחשבה) הכוח אל הפועל (המציאות).



מיסטיקנים און ליין אתר המספק שרותי תקשור און ליין.  הנו אתר רוחני אשר באמצעות מומחים, מתקשרים, מיסטיקנים יסייעו לכם לברר את את המציאות כולה לפי הגורל שנקבע לכם.

"הרשות נתונה"  בחירה אומנם הגורל נקבע מראש, אבל עדיין הכול לשנות את הגורל ולעשות תיקונים לטוב או לרע נתון ביד האדם.

ייעוץ רוחני, ראיית הנולד בתקשור, יסייעו לכם להבין את המקום לו את נועדתם, מה הצרכים האישים, מה מתאים לכם ומה לא מתאים, הכול משרש הנשמה האלוקית והרוחנית

שלכם ודרך הכלים ותחומי המיסטיקה השונים קבלה, תקשור, נומרולוגיה קבלית, נומרולוגיה מערבית, אסטרולוגיה, פתרון חלומות, ייעוץ זוגי, פסיכותרפיה הוליסטית. בכול תחומי החיים ובכל שאלה המטרידה אותכם, באהבה, זוגיות, קריירה, פרנסה, בריאות ותשובות לכל השאלות.                

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ייעוץ והכוונה רוחנית - מתקשרים בטלפון

תקשור הילינג ייעוץ הכוונה ונטרול חסימות אנרגטיות

מיסטיקנים -שרותי מיסטיקה תקשור 24/7